17 februari 2013

Vilka är med?

8 veckors hårdträning står på schemat, och vi startar idag!


I mitt drömliv hade jag träna tillsammans med mina vänner. Men eftersom vi bor lite utspritt och eftersom våra liv ser olika ut så tänker jag mig nu att vi tränar tillsammans via bloggen.
Gjorde en, inte allt för statistiskt säkerställd, undersökning kring intresset för detta på en fest igår. Och jag måste säga att intresset var STORT!


Så nu kör vi. Petra och gänget blir nu i 8 veckor en träningsblogg som jag hoppas och tror ska kunna tagga mig och mina hääääärliga vänner.


Men eftersom det är söndag, och dagen efter.... så börjar vi med nollmätningen idag, nya liv startar alltid på en måndag, det vet ju alla :) Dessutom är jag fortfarande liiiiite snorig så nollmätning passar perfekt idag.

Det är det här som ska testas:
  • Antal armhävningar på tå
  • Antal sekunder i jägarställning (sitta i 90 grader mot en vägg)
  • Antal burpees på 1 min (se bild nedan)
  • Hur långt kan jag springa på 5 min


 Och det här ska mätas:
  • Höger arm
  • Vänster arm
  • Häger ben
  • Vänster ben
  • Midja
  • Under byst 

Återkommer med mina nollresultat, och även med mitt träningsupplägg för den första och andra veckan.


Nu är frågan, ni som var på igår är ni fortfarande på. Och ni andra vågar ni hänga med i 8 veckor?


VILKA ÄR MED? VILKA VÅGAR LÄGGA UPP SINA RESULTAT HÄR?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar